92 Bin Kullanıcının Oyu ile Japon Devi En Kaliteli Araba Seçildi!

Amerika'daki büyük araştırma otomobilleri, kullanıcılar üzerinde yarattığı kalite hissiyatını inceledi. 92 binden fazla kullanıcıya göre Uzak Doğu otomotiv markaları ilk üçte yer alarak "en kaliteli otomobil" unvanını kazandı. Kullanıcıların dokunmatik ekranlara yönelik eleştirileri de dikkat çekti.

92 Bin Kullanıcının Oyu ile Japon Devi En Kaliteli Araba Seçildi!

Amerika Birleşik Devletleri'nde her yıl düzenlenen ve otomotiv sektöründe önemli yankılar uyandıran 2025 J.D. Power İlk Kalite Araştırması'nın (Initial Quality Study - IQS) sonuçları duyuruldu. Bu araştırma, yeni araçların tesliminden sonraki ilk 90 gün içinde kullanıcılar tarafından yaşanan deneyimleri temel alırken, bu yıl toplam 92.694 sürücünün katıldığı anketlere dayanıyor.

BAŞARI LUCUS MARKASINDAN

En düşük PP100 skoru (yani en az sorun) ile bu yıl kalite sıralamasında lider konumda olan marka, 166 puanla Lexus oldu. Genel sıralamada ise Nissan, 169 PP100 ile ikinci sırayı alırken, onu Hyundai (173) ve Chevrolet (178) takip etti.

Geleneksel içten yanmalı motorlara sahip olan araçlar, hibritler dahil olmak üzere, genel olarak daha yüksek güvenilirlik gösterdi. Elektrikli hibritler (PHEV) ise en fazla sorun yaşayan araç türü olarak belirlendi (237 PP100). Tam elektrikli arabalar da bu sıralamada onlardan sonra geldi. İşte en kaliteli otomobillerin sıralaması:

YENİ MODEL SORUNLARI ARTIYOR

2025 yılında piyasaya sunulan yeni modeller, 203 PP100 ile araştırmanın başlangıcından bu yana en yüksek sorun oranına ulaştı. Bu durum, piyasaya sürülen yeni teknolojilerin ve platformların daha kapsamlı bir şekilde test edilmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

MARKALAR VE MODELLER ARASINDAKİ REKABET

Segment liderliği açısından General Motors, beş modelle öne çıkarken, Ford dört ve Honda ise üç birinciliği elde etti. En az sorunla karşılaşan model ise ikonik Porsche 911 oldu (116 PP100).

Ayrıca, araştırma çerçevesinde üretim kalitesi bakımından Avusturya’daki Magna Steyr-BMW Graz tesisi "Platinum Plant Quality Award" ödülüne layık görüldü. Toyota, Kanada, Kentucky ve Japonya'daki fabrikalarıyla "Gold" kalite ödüllerini topladı.

DOKUNMATİK EKRANLARDA ŞİKAYETLER ARTIYOR

Raporun diğer bir bulgusu ise, dokunmatik ekranlar ve fiziksel tuş eksikliği konusunda artan şikayetlerin olduğu yönündedir. Her 100 araçta kaydedilen sorun sayısı ortalaması (PP100) 194’ten 192’ye düşerken, multimedya sistemleri 42,6 PP100 ile en çok sorun çıkaran kategori olarak öne çıktı.

Şikayetlerin çoğunluğunun sebebi ise son yıllarda otomobillerin iç tasarımında sıkça yer bulan büyük dokunmatik ekranlar. Modern ve etkileyici bir tasarıma sahip olsalar da, temel işlevlere (ses ayarı, klima kontrolü vb.) kolayca ulaşmamayı zorlu hale getirerek kullanıcılar arasında ciddi bir huzursuzluğa neden oluyor.

ARAŞTIRMA YÖNTEMİ NEDİR?

J.D. Power IQS metodolojisi, kullanıcı geri bildirimlerine (Voice of the Customer - VOC) dayanan detaylı bir 227 sorudan oluşan anket ile birlikte, yetkili servislerde kaydedilen gerçek onarım verilerini inceliyor. Değerlendirme ilkelerini şu başlıkları kapsamaktadır: infotainment, kontroller, dış tasarım, iç mekan, koltuklar, motor-şanzıman, sürüş deneyimi, iklimlendirme, sürüş destek sistemleri ve mekanik/elektronik arızalar.